Regie

Elk organisatie beschikt over een regie die aan de knoppen van de organisatie zit en bepaalt wat op het podium gebeurt.

Home > Thema's > Regie
  • HR

    In het creëren van meerwaarde voor klanten spelen medewerkers een belangrijke, zo niet de belangrijkste rol.

  • Structuur

    Een klantgerichte structuur vloeit voort uit en weerspiegelt de klantbelofte in een concrete arbeids- en bevoegdheidsdeling. Een aangepaste structuur is een sterke, dagdagelijks voelbare reminder van het waarom van de organisatie.

  • Cultuur

    Culturen zijn bijzonder krachtig, in zowel een positieve als destructieve betekenis. Zo ook met het oog op klantgerichtheid binnen de organisatie.

  • Leiderschap

    Ongeacht hoe mooi de visie en doordacht de strategie is en hoe knap alle elementen van de organisatie zijn opgebouwd en in elkaar klikken, hebben leiders een bepalende rol in het waarmaken ervan.

  • Systemen

    Waar structuur het skelet vormt van de organisatie, zijn systemen de zenuwbanen en spieren die doorheen de organisatie lopen. Systemen zorgen voor info-overdracht en brengen de organisatie in beweging.